Průběh své objednávky, můžete sledovat v "my aliexpress/my orders" viz obrázek.
Pokud platba proběhla v pořádku, v průběhu prvních 24 hodin od zaplacení objednávky, čekáte na ověření platby.
Pokud by platba nebyla úspěšná, bude stav objednávky Awaiting Payment a bude čekat na zaplacení (tlačítko Pay Now) nebo ji můžete zrušit (tlačítko Cancel Order).
Po zaplacení objednávky a ověření platby, čekáte na odeslání zboží prodejcem, stav zásilky je awaiting shipment a odečítá se prodejci čas pro odeslání.
Po dohodě s prodejcem, mu můžete tuto lhůtu prodloužit (tlačítko Extend Procesing Time). Pokud by prodejce zásilku v termínu nezaslal, objednávka by se automaticky stornovala a Aliexpress by Vám automaticky vrátil peníze.
Až prodejce zásilku odešle, změní se stav objednávky na Awaiting delivery a odečítající se lhůta, je ochranná lhůta Aliexpress pro dodání zboží.
Pokud si nyní zobrazíte "view detail" - nahoře nad obrázkem zboží vedle čísla objednávky, uvidíte odečítající se čas. Je to ochranná lhůta od Aliexpress, po kterou prodejce nedostane od Aliexpress peníze, dokud sami nepotvrdíte, že jste zásilku obdrželi. Ohlídejte si tedy, aby Vám zboží v této lhůtě dorazilo a nenechte ji uplynout.
Aliexpress sám, Vám píše: Za xxdnů xxhodin xxminut xx sekund Ochranná lhůta vyprší.
Aliexpress Vám garantuje vrácení peněz:
Někteří prodejci, Vám mohou nabídnout záruky navíc, ale již nepatří mezi standardní záruky od Aliexpress:
Pokud si v seznamu objednávek opět kliknete na "view detail" vedle čísla objednávky, uvidíte následující obrázek:
Pohyb zásilky můžete u většiny druhů přeprav sledovat během 5 - 10 dnů! dle trekovacího čísla, které máte uvedené pod zásilkou v "Logistics Information" viz obrázek (všimněte si, že se zobrazuje i průběh putování zásilky), včetně odkazu na stránky přepravce, kam trekovací číslo můžete zadat.
Nově má Aliexpress krásnou novou stránku s grafickým znázorněním průběhu doručení a všemi logistikými údaji. Dostanete se na ní tak, že v seznamu objednávek kliknete na nové tlačítko "Track Order" umístěné nad tlačítkem sloužícím pro potvrzení zboží viz obrázek:
Otevře se Vám krásná nová stránka pro sledování zásilky se všemi potřebnými informacemi:
Pro sledování zásilky, máme oblíbené stránky 17track.net, které dokáží zobrazit sledování zásilky u většiny druhů přeprav.
Po odeslání objednávky do České Republiky, můžete u některých zásilek pohyb zásilky sledovat na stránkách České pošty.
Může se stát, že číňan zboží pošle způsobem, který trekování zásilky neumožní, případně Vám slíbí jeho zaslání a nepošle. Neznamená to automaticky, že se jedná o podvod. Zásilka většinou v pořádku dorazí. Jen o to víc hlídejte lhůtu Aliespress pro dodání zboží, aby Vám nevypršela! Někteří prodejci úmyslně poskytují špatná trekovací čísla. Zboží pak míří do stejné země, ale na jinou adresu. Je třeba otevřít spor a ohlídat si všechny termíny!
Zaplacenou objednávku můžete stornovat jedině do té doby, než prodejce zboží odešle. V detailu objednávky je vidět políčko "Cancel order", kliknete na něj a dáte "Request Order Cancellation". - Tato tlačítka, při platbě kartou, uvidíte až po uběhnutí 24hodinové lhůty, o které je psáno v článku o platbě. Než je tedy uvidíte, kontaktujte co nejrychleji přímo prodejce, abyste předešli jejímu odeslání.
V Request Order Cancellation, zvolíte důvod zrušení objednávky. První dva důvody jsou chybou kupujícího a tudíž za ně nebude prodávající potrestán. Pokud zvolíte jakoukoliv další variantu, prodejce bude potrestán a zboží bude vyjmuto z nabídky Aliexpress
Pokud prodejce nestihl zásilku odeslat a storno objednávky potvrdí, objednávka bude automaticky zrušena. V opačném případě, prodejce zásilku odešle.
Pokud se Vám podaří objednávku stornovat úspěšně (potvrdí e-mailem), peníze zpět na účet se Vám vrátí za cca 7 - 10 pracovních dnů.
Nezaplacená objednávka, bude automaticky zrušena, pokud nebude zaplacena do 20 dnů od objednání.
Může se stát, že nějaký kupující před Vámi, označil prodejce jako "podvodného prodejce". V takovém případě, Aliexpress "zmrazí" všechny jeho objednávky. Pokud mezi nimi, byla i ta Vaše, bude ve stavu "frozen". V takovém případě, by Vám měl Aliexpress automaticky vrátit peníze - nehledě na to, zda prodejce zboží odeslal nebo ne. Berte na vědomí, že trvá cca 10 - 14 dní, než se Vám peníze vrátí."
V jakém stavu je vrácení peněz, se můžete podívat v my orders, rozkliknout detail objednávky a odole jsou dvě záložky "order" a "financial".