Ochranná lhůta eBay

Pokud Vám nepřijde zboží v prodejcem stanovené lhůtě nebo potřebujete zboží reklamovat z důvodu toho, že zboží neodpovídá popisu nebo má vady, můžete na eBay otevřít spor.

Na otevření sporu, máte 30 dnů od předpokládaného termínu dodání nebo 30 dnů od dodání zboží v případě reklamace.

Pokud by nebyl stanoven předpokládaný termín dodání, považuje se za takový termín 30.den od zaplacení zboží.

Na vyřešení sporu máte 30 dní od jeho otevření nebo do této lhůty musíte požádat eBay, aby do sporu vstoupil. Po této lhůtě, se má spor za vyřešený a automaticky se uzavře.

Pokud jste propásli 30ti denní lhůtu pro otevření sporu a zboží jste platili přes PayPal, máte možnost ještě otevřít spor, přímo v PayPal. Paypal má lhůtu na otevření sporu 180 dní od zaplacení. Nikdy byste však neměli otevírat spor na eBay a Paypal současně. Odporuje to pravidlům na eBay. Pokud by se stalo, přednost by měl spor na PayPal a spor na eBay by se automaticky uzavřel.

Pokud jste otevřeli spor a nevidíte nikde možnost spor eskalovat, pravděpodobně jste platili bankovním převodem za zboží, které není vyjmenované v podmínkách eBay. Nevztahuje se na Vás tedy eBay Money back guarentee a pokud prodejce nebude komunikovat, eBay neumožní spor eskalovat. Je to zřejmě proto, že nad bankovními převody nemá eBay dostatečnou kontrolu a nemůže se za ně zaručit.



Nedodané zboží

U detailu objednávky zboží, vidíte "estimated" delivery date. Při nedodaní zboží prodejcem, musíte do 30 dnů od estimated delivery date, otevřít spor. Prodejce má na reakci 3 dny. Pokud nebude reagovat, můžete vyzvat eBay, aby do sporu vstoupil.

Prodejci často žádají počkat na zásilku další týden navíc - nemusíte se obávat, mu žádaný čas poskytnout, protože na dořešení sporu, máte 30 dní. Ale NEUZAVÍREJTE spor a to ani na žádost prodejce! Jednou uzavřený spor, již nejde znovu otevřít!

Spor otevřete v my ebay/purchase history a v detailu objednávky vyberete "I didn´t receive it" viz obrázek a budete pokračovat dle instrukcí.

ochranna_lhuta

Zboží neodpovídá popisu - reklamace na eBay

Pokud zboží neodpovídá popisu, vyberete "Return this item" a dále se budete řídit instrukcemi. I přes zavádějící název, nemusíte reklamovaný předmět prodejci vždy vracet. Záleží na dohodě a na záručních podmínkách prodejce, se kterými jste se měli seznámit před koupí zboží (zda vrácení zboží akceptuje, za jakých podmínek a kdo platí náklady). Spor musíte otevřít do 30 dnů od data dodání. Prodejce má na na reakci opět 3 dny. Pokud uplynou a prodejce nereagoval, můžete vyzvat eBay, aby do sporu vstoupil.



Znovu otevření sporu!

Jak už bylo psáno výše, nikdy neuzavírejte spor dříve, než budete mít své zboží nebo své peníze. Jednou uzavřený spor, již totiž nelze otevřít znovu!

Pokud jste se však nechali napálit prodejcem, který Vám slíbil pod podmínkou uzavření sporu, znovuzaslání nedodaného zboží, pak můžete zkusit využít toho, že PayPal a eBay již od roku 2015 nejsou jedna firma a otevřít spor přímo na Paypal, jak již bylo psáno v úvodu této stránky.

O eBay Money back guarantee podrobně